Dobrostan psychiczny jako źródło EFEKTYWNOŚCI
PO CO FIRMOM WIEDZA O DOBROSTANIE PSYCHICZNYM?
CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO
Celem projektu jest poszerzanie samoświadomości w obszarze dobrostanu psychicznego co w praktyce pozwala poszerzać nasze horyzonty myślowe, lepiej radzić sobie z emocjami i konstruktywnie pracować z trudnościami. W ten sposób dobrostan psychiczny w miejscu pracy przyczynia się do poprawy efektywności, zmniejszenia liczby błędów, sprawniejszej komunikacji i wzrostu kreatywności. Potrzebujemy zatrzymać się i zrobić więcej miejsca żeby zauważyć ludzi, zrozumieć potrzeby i nauczyć się otwarcie mówić o tym co ważne, o naszych oczekiwaniach, o sukcesach i o błędach.
JAKIE KORZYŚCI PRZYNIESIE ŚWIADOMOŚĆ NASZEGO DOBROSTANU PSYCHICZNEGO?
v Pozwoli stać się uważnym, co pozwala widzieć pełniej Siebie i innych ludzi i sytuacje w jakiej się znajdują w danym, konkretnym miejscu i czasie.
v Przez lepszy kontakt z samym sobą zwiększa się odporność psychiczna, zdolność budowania relacji oraz umiejętność koncentracji na tym co jest ważne w danym momencie.
v Dostrzeganie rozmaitych rozwiązań. Jeśli potrafisz spojrzeć na problem tak, jakbyś stał z boku, masz szersze pole widzenia. Z takiej perspektywy dostrzeżesz więcej możliwych rozwiązań, i więcej kierunków działań.
v Zwiększysz zdolność do skutecznego porozumiewania się i rozwiązywania problemów, co pozytywnie wpłynie na relacje w zespole. Pracownik, który ma wewnętrzne zasoby dostrzega więcej szans, jest bardziej kreatywyi i lepiej radzi sobie z kryzysami.
v Dzięki wiedzy i praktyce, która wspiera wewnętrzny dobrostan, w relacjach pracownicy są bardziej otwarci, mają mniej konfliktów i lepiej siebie rozumieją, prze co zespoły działają efektywniej.
v Dostrzeganie istoty problemu sprawia że skupiasz się na rozwiązaniach, dostrzegasz co nie działa lub podejmujesz kroki, by to zbadać i interweniujesz by to zmienić.
v Zauważanie ważnych sygnałów to bardzo ważna korzyść, która pomoże ci zrozumieć ludzi. Będąc uważnym staniesz się dobrym słuchaczem. Skupisz się nie tylko na tym co ty masz do powiedzenia, ale przede wszystkim będzie ci łatwiej doceniać punkt widzenia twoich rozmówców.
v Wypracowanie standardów postępowania w trudnych sytuacjach i przygotowanie postępowania, które pozwoli na określenie w jaki sposób zespół reaguje na szanse i zmiany, zwłaszcza w szybko zmieniającym się współczesnym świecie.
Szczegółowy program szkolenia oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów i ankiet uczestników które zostaną dopasowane do specyfiki pracy uczestników.Dotyczy to w szczególności ćwiczeń, gier i testów, które będą miały za zadanie oddanie unikalności pracy podczas szkoleń, treningów czy coachingów i mentorcoachingów po zakończeniu procesów szkoleniowych.